експресбанк Моля изчакайте

 

Информация за действията на Експресбанк по отношение на коронавирус

 

2 април 2020 г.

 

Съобщение от Банка ДСК и Експресбанк във връзка с изплащането на пенсиите за месец април

 

Уважаеми клиенти,

 

Във връзка с предстоящото изплащане на пенсии, ние от Банка ДСК и Експресбанк, Ви препоръчваме:

 

За получаване на пенсии да използвате приоритетно широката ни мрежа от над 1 100 банкомата в цялата страна.

 

При невъзможност да ползвате банкомат, може да получите пенсията си и на гише в нашите клонове. Въвели сме стриктни мерки и режим на контролиран достъп за осигуряване на Вашата безопасност и тази на служителите ни, съгласно изискванията на здравните власти в страната. В тази връзка, съветваме клиентите, които имат да получават пенсия, да посетят офисите на Банка ДСК/Експресбанк до 12:00 часа в дните 7, 8 или 9 април 2020 г. (вторник, сряда или четвъртък). Молим Ви, преди да планирате посещение, да проверите началото на работното време на най-удобния за вас клон, на уеб сайта на Вашата банка. Временно, предвид обявеното извънредно положение в страната, някои от офисите ни започват работа от 10:00 часа.

 

Отново напомняме, че имате постоянен достъп до Вашите средства чрез банковата Ви карта и препоръчваме да се възползвате максимално от удобството да получите Вашата пенсия на банкомат.

 

Уведомяваме всички клиенти, че в дните 7, 8 и 9 април 2020 г. (вторник, сряда или четвъртък), до 12:00 часа в клоновете на Банка ДСК и Експресбанк ще се обслужват приоритетно клиенти за получаване на пенсии.

 

Създаваме настоящата организация на работа с грижа за Вашето здраве. Благодарим Ви за разбирането!

 

Екипът на Банка ДСК и Експресбанк

 

 

17 март 2020 г.

 

Мерки за безопасност при посещения в офисите на Експресбанк

Експресбанк информира, че въвежда и предприема допълнителни мерки и действия за повишаване безопасността на клиентите и служителите, при посещения в клонова мрежа:

 

  • Въвежда се режим на контролиран достъп до банковите салони при спазване на достатъчна физическа дистанция от 2 метра между чакащи, обслужвани клиенти и обслужващ персонал.
  • Освен инструкциите, които служителите използват за информиране на клиентите, са подготвени и специални материали (постери и информационни стикери) със съвети и инструкции за безопасност, които в най-кратък срок ще са разположени в обектите.
  • В по-големите офиси, съобразено с възможностите, гишетата за обслужване се организират през едно.
  • Офисите с удължено работно време преминават в режим на работа с клиенти от 8:30 до 17:00 ч. от понеделник до петък. Някои от офисите в мрежата ни ще работят с допълнително намалено работно време, както и някои временно няма да обслужват клиенти. За актуална информация, моля да следите интернет сайта, както и да се свързвате с Инфо центъра на банката.
  • Всички наши служители обслужват клиенти с предпазни средства (маски, ръкавици, дезинфекционни материали).
  • Увеличава се честотата на почистване на служебните помещения и зоните за обслужване на клиенти с дезинфекционни средства и препарати. В по-големите офиси е възможно да се преустанови обслужването за около 30 минути, за да се извърши дезинфекция на помещенията.

 

 

Експресбанк съветва всички свои клиенти да посещават клоновата мрежа само в случай на крайна необходимост и им препоръчва да се възползват максимално от възможностите на електронните канали за банкиране BankOn Web, BankOn Web Pro и BankOn Mobile, да използват своите банкови карти за безкасови плащания, както и да се обръщат за съдействие към Инфо центъра на банката: 0700 17 888 / *7888 (за мобилни устройства), имейл адрес: contact@expressbank.bg

 

Уверяваме нашите клиенти, че мрежата от банкомати, електронната ни система за банкиране и системата за плащания, функционират напълно нормално и са устойчиви на сериозни натоварвания. Всички наши клиенти трябва да бъдат спокойни, че ще имат постоянен достъп до своите средства чрез банковите си карти или електронните канали за банкови услуги.

 

За актуална информация, моля, следете нашия уебсайт и страниците ни в социалните мрежи.

 

13 март 2020 г.

 

Препоръки към клиенти във връзка с обявеното извънредно положение в страната

 

Експресбанк съобщава, че във връзка с обявеното извънредно положение в страната от днес, 13 март, до 13 април, препоръчва на всички свои клиенти да предприемат следните действия за безопасност и спокойствие при извършване на финансови операции в този период:

 

  • Съветваме клиентите да посещават клоновата мрежа само в случай на крайна необходимост. При наличие на такъв повод, призоваваме клиентите да спазват нужната дистанция при физически контакт в обектите от 2 м., да прилагат високи хигиенни мерки и да следват инструкциите на нашите служители на място.
  • Като алтернатива на посещенията в клонова мрежа, препоръчваме на клиентите:

 

  1. Да използват електронните канали за банкиране – интернет банкиране BankOnWeb, BankOnWebPro и мобилно банкиране BankOnMobile, които позволяват дистанционно извършване на банкови операции през електронни и мобилни устройства.
  2. Да използват своите банкови карти за безкасови плащания на POS терминали в търговската мрежа.
  3. Да използват мрежата от банкомати в цялата страна за теглене.
  4. За повече информация по всички въпроси, свързани с платежни продукти и услуги, предоставяни от Експресбанк, да се обърнат към нашия Инфо център за съдействие: 0700 17 888 / *7888 (за мобилни устройства), имейл адрес: contact@expressbank.bg, или да потърсят на нашия уебсайт.

 

Грижата за клиентите и служителите е основен приоритет в дейността на Експресбанк. Към този момент клоновата ни мрежа работи без ограничения в обслужването, но следим ситуацията и сме създали необходимата организация, при нужда, да въведем специален режим на работа, с цел опазване здравето на служителите и клиентите ни.

 

Уверяваме всички наши клиенти и партньори, че Експресбанк, като част от Банка ДСК и от групата на една от най-големите финансови институции в Централна и Източна Европа - Група ОТП, прилага собствени най-високи стандарти за сигурност, като същевременно спазва стриктно и надлежно разпоредбите и предписанията на държавните органи в страната.

 

За актуална информация, моля следете нашия уебсайт.

 

 

 

Какви са стъпките, за да ми бъде отсрочено задължението?

1. Нужно е да подадете писмено Искане за отсрочване на задължение

1.1. Искане за отсрочване може да бъде подаденo – моля, вижте на страница „Информация за действия на Експресбанк по отношение на коронавирус“ в секция „Подкрепа на засегнати кредитополучатели“.

1.2. В искането за отсрочване е нужно да посочите:

а) Кредитите, по които искате отсрочване, и схемите, които желаете да ползвате;

б) Начина на подписване на Допълнително/ни споразумение/я и примерен погасителен план:

В офисите на Банката;

Чрез куриер на посочен от Вас адрес;

Чрез квалифициран електронен подпис (КЕП).

в) Декларирате в искането и удостоверявате вида на текущо или очаквано затруднение с изплащане на кредитно задължение, свързано с мерките срещу COVID 19, като предоставяте един от следните документи или друг, който е приложим:

- Заповед за прекратяване на трудово правоотношение;

- Заповед или удостоверение от работодател за ползване на неплатен отпуск;

- Документ за регистрация в Бюрото по труда;

- Удостоверение/ Потвърждение от работодател, че сте освободен или с намалени доходи.

В случай че не носите документа, можете да го изпратите по имейл на Вашия банков консултант. Представянето на удостоверителни документи не се прилага, в случай че декларираните затруднения се отнасят за членове на семейството/домакинството, които не са клиенти на Банка ДСК и Експресбанк.

2. Банката потвърждава, че клиентът отговаря на критериите.

3. Подписвате Допълнително споразумение и Погасителен план за кредитите, за които е приложимо (по кредитни карти и овърдрафти погасителен план не се формира).

Кога и как ще получа отговор на искането си?

Ние ще направим всичко възможно да получите максимално бързо отговор по Вашето искане, като това ще стане на посочения от Вас телефон или електронна поща.

Дължи ли се такса за обработване на искането?

За предоговарянето на кредити на физически лица и микропредприятия, чрез схемите за отсрочване във връзка с извънредното положение, не се дължи такса.

Кога се изплащат отсрочените задължения?

Отсрочените задължения се изплащат след изтичане на договорения гратисен период, съгласно сключеното допълнително споразумение за съответния кредитен продукт.

Ще ми се увеличи ли вноската по кредита след гратисния период?

В случай на избрана опция с гратисен период по главница и заплащане на дължимата лихва, отлагането няма да се отрази чувствително на размера на Вашата вноска, тъй като с пропуснатите вноски в гратисния период ще се увеличи крайният срок на кредита, упоменат в първоначалния Ви договор.

В случай на избрана опция с гратисен период за плащане на главница и дължимата месечна лихва, след изтичането му към всяка вноска по кредита ще се добавя равна част от непогасената в гратисния период лихва. С пропуснатите вноски по главница в гратисния период, ще се увеличи крайният срок на кредита, упоменат в първоначалния Ви договор. Ако имате просрочие след 1.2.2020 г., то също ще бъде включено в променения погасителен план.

Как и по колко трябва да внасям по своя овърдрафт?

По време на "гратисния период" не е необходимо да имате задължително постъпления или достатъчно собствени средства по сметката, за да платите месечните лихви. Тези суми ще се удържат от лимита на овърдрафта, а ако той е изцяло използван – Банката служебно ще оформи „надвишение над наличността“, за което няма да дължите допълнително лихви. В случай на постъпване на средства по разплащателната сметка в срока на договорения гратисен период, със средствата първо се погасява надвишението, а остатъкът се отнася за погасяване на други дължими по кредита суми. Ако не бъде погасено в рамките на гратисния период, надвишението трябва да бъде погасено в срок до 6 месеца след изтичане на гратисния период.    

Как ще продължа да обслужвам кредитната си карта?

В "гратисния период" за използвания лимит по кредитната Ви карта няма да бъде формирана минимална сума за револвиране, респективно няма да бъде необходимо да внасяте задължително суми по картата. След изтичане на гратисния период Банката ще възстанови формирането на минимална сума за револвиране и ще продължите да обслужвате картата си съгласно сключения договор за издаване и обслужване на кредитна карта.

Възможно ли е да прекратя гратисния период по-рано от 6 месеца?

Предоставена Ви е възможност, да отсрочите плащанията си за период от 6 месеца. По Ваша преценка, по всяко време можете да прекратите гратисния период, ако възстановите постъпленията и доходите си. Необходимо е да ни информирате, за да Ви изготвим нов погасителен план и да подпишете ново Допълнително споразумение.

Ако не отговарям на условията за гратисен период какво да правя?

Можете да се възползвате от останалите предлагани от Банка ДСК и Експресбанк способи за предоговаряне.

Кога трябва да започна отново да плащам вноските си по кредита?

След изтичане на гратисния период, като имате предвид вноската от погасителния план, който ще бъде изготвен на първата падежна дата, след изтичане на гратисния период. Ако сте избрали схемата с отсрочване плащането само на главница с 6 месеца, Вие продължавате на заплащате месечна лихва по кредита и по време на гратисния период съгласно предвиденото в погасителния план, предоставен към сключеното допълнително споразумение.

Гратисният период по кредитите има ли нещо общо с одобрените от правителството безлихвени кредити за хора, изпаднали в затруднения?

Не, безлихвените кредити за хора, изпаднали в затруднение, са отделен вид, предоставят се по „Програма за гарантиране на безлихвени кредити в защита на хора, лишени от възможността да полагат труд поради пандемията от COVID 19“ на Българска банка за развитие (ББР). Тези кредити се обезпечават с гаранция от страна на ББР и по тях не се изисква допълнително обезпечение от страна на клиентите. Това ще са нови кредити.

Настоящите условия за отсрочване на плащанията се отнасят до вече отпуснати кредити от търговските банки.

 

Кой може да подаде Искане за отсрочване?

Искането може да бъде подадено от кредитополучателя или съдлъжник по кредита.

Кой подписва Допълнителното споразумение?

Допълнителното споразумение се подписва от страните по него - кредитополучател и съдлъжник, В случай че по кредита има и поръчител, служителят на банката ще Ви уведоми дали е необходимо допълнителното споразумение да се подпише и от него.

Важи ли застраховка безработица, сключена към кредита ?

 

Да, ако нежеланата безработица е покрит риск съгласно Общите условия на застраховката.

 

Коя ще е първата вноска, която няма да се дължи?

 

Първата вноска, която клиентът не дължи, се определя в погасителния план, който се предоставя при сключване на Допълнителното споразумение, като вече платени месечни вноски няма да се отсрочват.

 

Ако се наложи, може ли да се удължи гратисният период?

 

Схемите за отсрочване на погасителни вноски по кредитни продукти на физически лица, наложени във връзка с ограниченията въведени със Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, се предоставят с гратисен период от 6 месеца, който не може да бъде удължаван.

Какви са стъпките, за да ми бъде отсрочено задължението?

1.      Нужно е да подадете писмено Искане за отсрочване на задължение

1.1.   Искане за отсрочване може да бъде подаденo – моля, вижте на страница „Информация за действия на Експресбанк по отношение на коронавирус“ в секция „Как можете да кандидатствате“.

1.2.  В искането за отсрочване е нужно да посочите:

а) Кредитите, по които искате отсрочване, и схемите, които желаете да ползвате;

б) Начина на подписване на Допълнително/ни споразумение/я и примерен погасителен план:

Ø  В офисите на Банката;

Ø  Чрез куриер на посочен от Вас адрес;

Ø  Чрез квалифициран електронен подпис (КЕП).

в) Декларирате в искането и удостоверявате вида на текущо или очаквано затруднение с изплащане на кредитно задължение, свързано с мерките срещу COVID 19, като предоставяте един от следните документи или друг, който е приложим:

- Заповед за прекратяване на трудово правоотношение;

- Заповед или удостоверение от работодател за ползване на неплатен отпуск;

- Документ за регистрация в Бюрото по труда;

- Удостоверение/ Потвърждение от работодател, че сте освободен или с намалени доходи.

В случай че не носите документа, можете да го изпратите по имейл на Вашия банков консултант. Представянето на удостоверителни документи не се прилага, в случай че декларираните затруднения се отнасят за членове на семейството/домакинството, които не са клиенти на Банка ДСК и Експресбанк.

 

2.      Банката потвърждава, че клиентът отговаря на критериите.

3.              Подписвате Допълнително споразумение и  Погасителен план за кредитите, за които е приложимо (по кредитни карти и овърдрафти погасителен план не се формира).

Кога и как ще получа отговор на искането си?

Ние ще направим всичко възможно да получите максимално бързо отговор по Вашето искане, като това ще стане на посочения от Вас телефон или електронна поща.

Дължи ли се такса за обработване на искането?

За предоговарянето на кредити на физически лица и микропредприятия, чрез схемите за отсрочване във връзка с извънредното положение, не се дължи такса.

Кога се изплащат отсрочените задължения?

Отсрочените задължения се изплащат след изтичане на договорения гратисен период, съгласно  сключеното допълнително споразумение за  съответния кредитен продукт.

Ще ми се увеличи ли вноската по кредита след гратисния период?

В случай на избрана опция с гратисен период по главница и заплащане на дължимата лихва, отлагането няма да се отрази чувствително на размера на Вашата вноска, тъй като с пропуснатите вноски в гратисния период ще се увеличи крайният срок на кредита, упоменат в първоначалния Ви договор. 

В случай на избрана опция с гратисен период за плащане на главница и дължимата месечна лихва, след изтичането му към всяка вноска по кредита ще се добавя равна част от непогасената в гратисния период лихва. С пропуснатите вноски по главница в гратисния период, ще се увеличи крайният срок на кредита, упоменат в първоначалния Ви договор. Ако имате просрочие след 1.2.2020 г., то също ще бъде включено в променения погасителен план.

Как и по колко трябва да внасям по своя овърдрафт? 

По време на "гратисния период" не е необходимо да имате задължително постъпления или достатъчно собствени средства по сметката, за да платите месечните лихви. Тези суми ще се удържат от лимита на овърдрафта, а ако той е изцяло използван – Банката служебно ще оформи „надвишение над наличността“, за което няма да дължите допълнително лихви. В случай на постъпване на средства по разплащателната сметка в срока на договорения гратисен период, със средствата първо се погасява надвишението, а остатъкът се отнася за погасяване на други дължими по кредита суми. Ако не бъде погасено в рамките на гратисния период, надвишението трябва да бъде погасено в срок до 6 месеца след изтичане на гратисния период.     

Как ще продължа да обслужвам кредитната си карта?

В "гратисния период" за използвания лимит по кредитната Ви карта няма да бъде формирана  минимална сума за револвиране, респективно няма да бъде необходимо да внасяте задължително суми по картата. След изтичане на гратисния период Банката ще възстанови формирането на минимална сума за револвиране и ще продължите да обслужвате картата си съгласно сключения договор за издаване и обслужване на кредитна карта.

Възможно ли е да прекратя гратисния период по-рано от 6 месеца?

Предоставена Ви е възможност, да отсрочите плащанията си за период от 6 месеца. По Ваша преценка, по всяко време можете да прекратите гратисния период, ако възстановите постъпленията и доходите си. Необходимо е да ни информирате, за да Ви изготвим нов погасителен план и да подпишете ново Допълнително споразумение.

Ако не отговарям на условията за гратисен период какво да правя?

Можете да се възползвате от останалите предлагани от Банка ДСК и Експресбанк способи за предоговаряне.

Кога трябва да започна отново да плащам вноските си по кредита?

След изтичане на гратисния период, като имате предвид вноската от погасителния план, който ще бъде изготвен на първата падежна дата, след изтичане на гратисния период. Ако сте избрали схемата с отсрочване плащането само на главница с 6 месеца, Вие продължавате на заплащате месечна лихва по кредита и по време на гратисния период съгласно предвиденото в погасителния план, предоставен към сключеното допълнително споразумение.

Гратисният период по кредитите има ли нещо общо с одобрените от правителството безлихвени кредити за хора, изпаднали в затруднения?

Не, безлихвените кредити за хора, изпаднали в затруднение, са отделен вид, предоставят се по „Програма за гарантиране на безлихвени кредити в защита на хора, лишени от възможността да полагат труд поради пандемията от COVID 19“ на Българска банка за развитие (ББР). Тези кредити се обезпечават с гаранция от страна на ББР и по тях не се изисква допълнително обезпечение от страна на клиентите. Това ще са нови кредити.

Настоящите условия за отсрочване на плащанията се отнасят до вече отпуснати кредити от търговските банки.

 

Кой може да подаде Искане за отсрочване?

Искането може да бъде подадено от кредитополучателя или съдлъжник по кредита.

Кой подписва Допълнителното споразумение?

Допълнителното споразумение се подписва от страните по него - кредитополучател и съдлъжник, В случай че по кредита има и поръчител, служителят на банката ще Ви уведоми дали е необходимо допълнителното споразумение да се подпише и от него.

Важи ли застраховка безработица, сключена към кредита ?

 

Да, ако нежеланата безработица е покрит риск съгласно Общите условия на застраховката.

 

Коя ще е първата вноска, която няма да се дължи?

 

Първата вноска, която клиентът не дължи, се определя в погасителния план, който се предоставя при сключване на Допълнителното споразумение, като вече платени месечни вноски няма да се отсрочват.

 

Ако се наложи, може ли да се удължи гратисният период?

 

Схемите за отсрочване на погасителни вноски по кредитни продукти на физически лица, наложени във връзка с ограниченията въведени със Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, се предоставят с гратисен период от 6 месеца, който не може да бъде удължаван.

BankOn Web е система за интернет банкиране, чрез която можете да управлявате своите сметки навсякъде по света, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, независимо дали сте на път, или в офиса.

BankOn Web, BankOn Web Pro и BankOn Mobile