Употреба
При кражба, фалшифициране или злоупотреба, бихме искали да Ви посочим някои добри реакции, чрез които да избегнете подобен тип неприятни преживявания, особено по време на ваканция.
Основни практически съвети
- Най-напред, съветваме Ви да съхраняване картата си на едно и също място, за да можете да забележите веднага липсата ѝ.
- Не позволявайте на никого да използва картата Ви.
- Запишете и съхранявайте на сигурно място номера на картата в случай на загуба или кражба.
- Запомнете Вашия ПИН и не го оставяйте записан в портфейла си. По този начин, в случай, че някой открадне портфейла, в който се намира картата, ще избегнете в него да се намира и ПИН кода ѝ.
- Препоръчваме Ви да бъдете предпазливи. Когато въвеждате Вашия ПИН код, винаги го правете далеч от недискретните погледи. Покриването на клавиатурата с ръка също е мярка, която в този случай, никога не е излишна.
- За да можете да реагирате бързо в случай на проблем, желателно е да използвате услугите за Интернет банкиране - BankOnWeb, BankOnSMS, както и да следите редовно движенията по банковите Ви сметки.
При търговец
- В момента на плащане при търговец, не изпускайте от поглед Вашата карта, за да контролирате извършената с нея операция.
- Тъй като изкушението е голямо, а човешките грешките винаги възможни, преди валидирането на транзакцията се уверете в точността на сумата, изписана на терминала.
- Не забравяйте да вземете обратно картата си, след приключване на транзакцията.
На банкомат
- Съветваме Ви преди всичко да огледате добре външната част на устройството и да избягвате тези, които Ви се струват в лошо състояние.
- Следвайте точно инструкциите, посочени на екрана: не се оставяйте да бъдете разсейвани от непознати, които любезно Ви предлагат помощта си.
- Ако банкоматът задържи картата Ви и не можете да я вземете веднага от гишето на съответния офис, Ви съветваме да подадете искане за блокирането ѝ в най-кратък срок.
В Интернет
Няколко съвета как да плащате безопасно в интернет пространството.
- За да избегнете неприятните изненади, защитете компютъра си, активирайки функцията за автоматично обновяване на операционната система и приложния софтуер и се снабдете с антивирусна програма и “защитна стена“.
- След това се уверете в защитата на страницата на търговеца: обозначена е с катинар в долният ъгъл на прозореца или адресът започва с «https».
В чужбина
- Преди да заминете, информирайте се за предпазните мерки, които трябва да вземете, в зависимост от дестинацията, към която пътувате. Свържете се с издателя на Вашата карта, за да се запознаете с механизмите за защита.
- Подсигурете се с международните номера за блокиране на карти. За карти на Експресбанк в чужбина, номерът на Картов център за обслужване на клиенти е: +359 0700 17 888
В случай на кражба или дори за съмнение за изгубване Ви съветваме да позвъните веднага на Картов център за обслужване на клиенти:
+359 0700 17 888
При съмнително теглене или плащане, не се паникьосвайте, а уведомете Вашата банка по най-бързия възможен начин. На базата на вашето оплакване, ще се извърши вътрешна проверка и ще се предприемат действия според нормативната уредба и вътрешните правила.
Важно!
Можете и да сключите застраховка Комфорт срещу кражба или загуба на Вашата карта, която не само Ви защитава при кражба или загуба, но застрахова и мобилния Ви телефон.
Лимити на карти за индивидуални клиенти
Лимити за карти за бизнес клиенти
Имейл за контакт: contact@expressbank.bg